Beste lezer clienten en of relatie onderstaand misschien ten overvloede informatie over hoe Zorgfamilie omgaat met de Corona crisis
Algemeen
Wij vragen aan iedereen die niet face to face contact nodig heeft om het bezoeken van onze kantoorlocaties tot een minimum te beperken en zoveel mogelijk zaken digitaal via mail enz. met ons te communiceren of af ter handelen in kader van preventie.
Informatie voor clienten
Veel gestelde vragen coronavirus cliënten
Uw gezondheid, en die van onze medewerkers, staat voorop. Daarom volgt Zorgfamilie alle voorschriften vanuit de overheid en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Wij zorgen ervoor dat het team van Zorgfamilie continu op de hoogte is van de laatste informatie en informeren onze medewerkers en onze cliënten op zorgvuldige wijze.
De maatregelen die wij nemen in het kader van het coronavirus, bij wie u terecht kunt met vragen en wanneer u zelf contact dient op te nemen met Zorgfamilie, hebben wij weergegeven in onderstaande veel gestelde vragen. Staat uw vraag hier niet tussen? Stuurt u dan een e-mail naar info@zorgfamilie.nl, wij beantwoorden deze zo snel mogelijk.
Wordt de huishoudelijke hulp voortgezet?
De hygiënische omstandigheden van onze cliënten zijn erg belangrijk. Daarom continueren wij onze zorg. De huishoudelijk verzorgende kan indien u hiertoe niet in staat bent ook eventueel boodschappen voor u doen. Hierin volgen wij de richtlijnen van het RIVM en de GGD. Mocht u de huishoudelijke ondersteuning willen stopzetten, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met ons hoofdkantoor via 0102322266.
Krijg ik nog wel begeleiding?
We beperken ons in de begeleiding in de persoonlijke contacten tot het strikt noodzakelijk, uw begeleiders regelen uw zaken zoveel mogelijk vanuit kantoor of thuis, wij begrijpen dat het contact met uw begeleiders belangrijk is daarom zullen onze begeleiders contact met blijven houden telefonisch via whatsapp en of andere digitale hulpmiddelen, zodat u toch aandacht en begeleiding krijgt waar dit kan.
Krijgt ik nog wel verpleging en verzorging?
Zolang dit verantwoordt kan binnen de richtlijnen van het RIVM, krijgt u persoonlijke verzorging en verpleging, uiteraard zijn we hierbij net als bij onze andere functies afhankelijk van de beschikbaarheid van onze medewerkers, het kan dus zijn dat u vanwege krapte minder uren of momenten zorg van ons krijgt.
Mocht het zo zijn dat wij zorg verder moeten afschalen dan zullen wij u hiervoor informeren en bezien wat er nog wel kan.
Wanneer moet mijn huishoudelijke hulp, begeleider zorgverlener thuisblijven?
– Bij verkoudheid en/of hoesten en koorts blijft uw zorgverlener, hulpverlener in overleg met Zorgfamilie thuis. Indien hij/zij ook in het risicogebied is geweest of in aanraking is gekomen met een bevestigde corona-patiënt, dan stellen wij onze cliënten hiervan op de hoogte.
– Alleen verkoudheid en/of hoesten is geen reden om thuis te blijven.
Ik wil geen huishoudelijke ondersteuning, begeleiding of zorg ontvangen in verband met risico op besmetting, wat nu?
Wij hebben al onze medewerkers op de hoogte gebracht van de hygiëne richtlijnen en procedures. Vooralsnog is er daarom geen noodzaak om de hulp af te zeggen. Mocht u toch besluiten om geen huishoudelijke hulp te willen ontvangen, dan kunt u contact opnemen met ons hoofdkantoor via 0102322266.
Ik heb zelf klachten, wat nu?
Bij de onderstaande situaties, willen wij u vragen contact met ons op te nemen:
– U heeft verhoging of koorts; 38 graden of hoger
– U heeft klachten als neusverkoudheid, hoesten en/of keelpijn
– U bent in contact geweest met een bevestigde corona-patiënt
U kunt contact met ons hoofkantoor op nemen via 0102322266. Zodat wij onze medewerkers die bij u ingepland zijn tijdig kunnen informeren. In overleg met de planner bespreken wij de vervolgstappen. Wij volgen hierin de richtlijnen van het RIVM. Uw zorgmoment wordt dan voorlopig geannuleerd met uitzondering van niet uitstelbare zorg. Zodra uw klachten verdwenen zijn, horen wij dit graag.
Hoe word ik op de hoogte gebracht als een van uw hulpverleners het coronavirus heeft, of een vermoeden van besmetting?
Hierin volgen wij het protocol vanuit SPOT. U ontvangt een brief van ons waarin wij u informeren over de situatie en de stappen die u dient te nemen. Ook informeren wij de GGD, zij zullen verder de regie nemen.